- » Prof. dr hab. Agnieszka Czajkowska
- » Prof. dr hab. Elżbieta Hurnik
- » Prof. dr hab. Adam Regiewicz
- » Prof. dr hab. Anna Wypych–Gawrońska
- » Prof. dr hab. Robert K. Zawadzki
- » Dr hab. Urszula Cierniak, prof. UJD
- » Dr hab. Katarzyna Janus, prof. UJD
- » Dr hab. Joanna Ławnikowska-Koper, prof. UJD
- » Dr hab. Anna Majkiewicz, prof. UJD
- » Dr hab. Bartosz Małczyński, prof. UJD
- » Dr hab. Barbara Szargot, prof. UJD
- » Dr hab. Anna Szyndler, prof. UJD
- » Dr hab. Joanna Warońska-Gęsiarz, prof. UJD
- » Dr hab. Artur Żywiołek, prof. UJD
- » Dr Przemysław Sznurkowski, prof. UJD
- » Dr Leszek Będkowski
- » Dr Olga Binczyk
- » Dr Anna Cholewa-Purgał
- » Dr Krzysztof Czajkowski
- » Dr Anna Janek
- » Dr Michał Kisiel
- » Dr Konrad Ludwicki
- » Dr Beata Łukarska
- » Dr Ewelina Mika-Załóg
- » Dr Agnieszka Pobratyn
- » Dr Agnieszka Reszka
- » Dr Elżbieta Wróbel
- » Dr Oskar Zasada
- » mgr Aleksandra Mieczyńska
- » mgr Piotr Zaborski
Pracownicy » Dr Konrad Ludwicki
Dr Konrad Ludwicki
Urodziłem się w Częstochowie i tu mieszkam, jakkolwiek pomieszkuję też (przeważnie w lato) we wsi Ojsławice w województwie świętokrzyskim. Studia magisterskie odbyte w latach 1989-1994 w Wyższej Szkole Pedagogicznej (obecnie Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza) w Częstochowie. Temat magisterium „Tess" - powieść a film. Analiza porównawcza filmu Romana Polańskiego i książki Thomasa Hardyego. Praca napisana była pod kierunkiem prof. dr hab. Czesławy Glensk z Opola. Uzyskanie stopnia doktora nauk humanistycznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (2001). Tytuł rozprawy doktorskiej: Kino Marka Hłaski promotor prof. dr hab. Andrzej Gwóźdź. Przed doktoratem byłem również słuchaczem studium filozoficzno-etycznego na KUL. Jestem też członkiem krakowskiego oddziału ZLP.
Dotychczas - w obszarze nauki - pracowałem jako adiunkt na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach i Akademii Polonijnej w Częstochowie. Jestem Laureatem Nagrody Prezydenta Miasta Częstochowy w dziedzinie kultury (2014), jak i Nagrody Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach (2004 i 2011). Obecnie zatrudniony w Instytucie Literaturoznawstwa.
Swoje artykuły naukowe i popularnonaukowe z zakresu literatury, kultury i sztuki XX wieku publikowałem m.in. w „Akancie", „Filologii Polskiej", „Gazecie Wyborczej", „Horyzontach", „Studiach Słowianoznawczych", „Studiach Filologicznych", „Studium", „Studia Historicolitteraria", „Studia de Cultura". Jestem autorem dwóch książek prozatorskich i czterech naukowych.
- Kino Marka Hłaski, Naukowe Wydawnictwo „Śląsk" Katowice-Warszawa 2004, 143 s.
- Pisanie jako egzystencja(lizm) - refleksja autotematyczna na marginesie „Księgi niepokoju" Fernanda Pessoi. Wyimki z literatury europejskiej XX wieku, Wydawnictwo Naukowe „Semper", Warszawa 2011, 312 s.
- W kręgu kultury i literatury wieku XX, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2012, 215 s.
- Bóg - Zło - Modlitwa. Wokół „Uwag 1940-42" Karola Ludwika Konińskiego, Wydawnictwo Naukowe „Universitas", Kraków 2016, 300 s.
Obszar zainteresowań badawczych
Moje pasje badawcze oscylują głównie w kręgu literatury oraz sztuki polskiej i europejskiej wieku XX. Wokół jej - przede wszystkim - egzystencjalnych i chrześcijańskich powinowactw.
W obrębie moich uwag jest też dziennik intymny - bądź jeszcze inaczej: proza konfesyjna (z heteronimem jako jej kwestią zasadniczą). Mój obszar poznawczy obejmuje też zakres antropologii kultury, muzyki, filmu czy wreszcie sferę sacrum przenikającą bądź też będącą meritum tychże. Konteksty transcendentne są niejako istotą moich zainteresowań.
Pracując również jako publicysta i redaktor w periodykach ogólnopolskich posiadam także doświadczenie dziennikarskie.
Bliżej życia
Podróże - bardziej w obszar dziewiczej przyrody niż wielkich metropolii. Trekking górski, rower, spływy kajakowe. Muzyka rozmaitych gatunków i stylistyk - ostatnio głównie z monachijskiej wytwórni ECM (której motto brzmi: „Najpiękniejsze dźwięki, zaraz po ciszy"). Kuchnia portugalska, szachy i zajmowanie się życiem. Lubię stare przedmioty i pejzaże olejne w grubych antycznych ramach.